En liten återkoppling…

innan vi börjar på ny kula!

Hussen har varit lite krasslig under vintern… men blev akut sjuk för 3 veckor sen och fick åka iväg i ambulansen. Det finns mer om det  i mattes blogg: http://bibbiskreativarum.blogspot.com/ om du vill läsa om det!

Här är vi ute på tur i skogen med matte och Mita (mattes dotter) det var när husse låg på sjukhuset det. Vi gick till vårt gamla strövområde för att visa Mita hur man förstört det genom att hugga ner skogen och planera för att bygga järnväg där!! Det gillar vi inte så klart!!

Hilda är sjövild när vi kommer ut och ska kasta pinnar. Hela skogen rämnar av de gälla skallen när hon vill leka! Ingen pinne är för stor för henne!

Mita hinner inte slänga nåt innan Hilda dyker på hennes skor i sin iver att leka! Och jag ser på med upphöjt lugn… nja… lite på spänn är jag allt!

Stenarna måste besegras förstås!!

Vår lilla kråka blev full av snöbollar i pälsen förstås…  men hon var lika glad ändå hon!

Jag fick göra ett litet race i skogen… men bara ett litet då jag blöder fastän jag inte löper och jag ska opereras! Som du kanske förstår är det mycket i det gula huset mellan hav och sjö för tillfället! Matte är jättetrött och orolig över allt som vi inte har nån kontroll över!

Här sitter jag och väntar på vad som ska hända… kanske en pinne eller nåt annat roligt! Matte har inte använt kameran på så länge att hon nästan glömt bort hur man gör med den. Men det kommer väl tillbaka om hon fortsätter ta bilder med den ett tag! Fast den här dagen var det så starkt solljus så det var svårt att få bra bilder!

Min operation gick bra och jag var lite krasslig ett par dagar men sen mådde jag bra igen även om jag inte får springa som jag vill utan bara gå snällt i koppel när ja rastas och sen är det vila som gäller tills stygnen är tagna och det dröjer till nästa måndag innan det är gjort! Nu väntar vi bara på provsvaren på livmodern och den juvertumör de hittade när de rakade mig inför operationen… det tar ca. 3 veckor.

Matte har fixat en liten ”outfit” så jag kan slippa den förhatliga tratten när de har mig under uppsikt. Jag sliter fort sönder den om de låter mig vara ensam ett tag… men konstigt nog så får jag inte vara ensam!?

Det var lite grann om det som händer i det gula huset för tillfället!

2 tankar om “En liten återkoppling…

  1. Hej, där! Roligt med en återkoppling. Väldigt fin utstyrsel på bloggen också, tummen upp. Nu hoppas vi att allt blir bättre i samma takt som ljuset återvänder.

Lämna en kommentar