Parabolen är inställd…

… men jag känner mig inte så värst bekväm! Matte har ju sytt mig ett par nya brallor av en gammal t-shirt!! Hur mycket ska man behöva stå ut med egentligen?? Va??!! Jag… jag vet att jag slickade på såret… men det kliade ju!! Matte sa att jag inte fick göra det… men det kliade!! Tratten var förresten alldeles  för liten och det var i alla fall inte mitt fel!! Eller hur? Nu är såret rött och det gillas inte… därför blev det en ny pyjamas … med påsydda ben dessutom! Skammen är fullständig! Inte har matte kunnat sova på nätterna heller för jag kunde ju klä av mig och då kom jag ju åt såret igen då! Så hon har stängt i oss … Hilda och mig med vattenskålen i sitt rum på nätterna och sen har hon vakat som en hök över mig och mitt sårbestyr! Inte en lugn stund!

Inte hjälper det att ställa in parabolen på husse heller!! Han kan inget göra när matte säger att jag inte får slicka på det där eländiga såret! Visst är jag snygg i min snygga outfit?? Herre Gud… vad hon kan spöka ut en stackars schnauzer… den matten!!

Idag har vi varit till veterinärkliniken och tagit bort stygnen och det var ju skönt att få bort dem… men … jag fick mig en skopa ovett igen då! Matte fick veta att det kan bli eksem om jag inte slutar slicka på såret!! Och… den tratt vi fick vid operationen var ju fööör liten och det var därför jag kommit åt såret fast matte vakat som en hök!! Men det var ju faktiskt inte vårt fel… de borde ha givit mig en större och det fick vi idag… så nu kan jag känna mig lurad och matte kan sova lugnt i natt!! Men.. jag slipper den där nedriga stassen!! 😀

I det gula huset är det fortfarande lite oroligt… men det ska väl bli bättre… tror vi i alla fall!

4 thoughts on “Parabolen är inställd…

  1. För liten parabol?! Det var dåligt, tycker jag. Där hade du kunnat slippa en massa oro om det blivit rätt från början. Hoppas nu irritationen i såret lägger sig snarast – stygnen kunde ju tas i alla fall, det låter bra. Fin outfit, Märta! Fast det borde ha varit små röda hjärtan på. 😀

    • Tänk om min mushjärna hade funkat… kragar i olika storlek finns ju på vinden!! Men den (min hjärna) är säkert utsliten och funkar inte som den ska! Den behöver vila!! Irritationen lade sig på stört och nu är parabolen ett minne blott… så också outfiten så några hjärtan blev det inte på den! Märta tycker att hon kan röja igen… men matte säger nono ett tag till! Men det ÄR vår och jag är glad för det! 😀

  2. Vad roligt att se att det var uppdaterat på sidan. Men så mycket elände som har hänt er i gula huset. Visste inte om den andra sidan. Märtas operation var ju ”småpotatis” jämfört med allt annat som skett.
    Libby och mina tidigare hundar har gått igenom samma operation som Märta och det gick bra och inga komplikationer efteråt. Tråkigt att lämna ut en för liten krage, det som är så viktigt att de inte kommer åt såret.
    Lilla Gizza ska om allt går bra bli mamma till våren. Hon blev ultraljudad i dag och det konstaterades tre små valpar men det kan vara fler som inte syntes.
    Kram till er alla.

    • Det är jätteroligt att höra av dig Margareta!! Jag har tänkt mycket på er… men det har varit väldigt långt till handling! Vi har haft och har fortfarande väldigt jobbigt… men det går sakta mot lite bättre tider… tror jag! Märtas op. gick mycket bättre än jag kunnat tro att den skulle göra och det är ju skönt under rådande omständigheter! Det där med kragen var ju helt onödigt kan man tycka. Lite mitt fel också… som inte tänkte på de kragar som fanns på vinden!
      Hoppas att ni har det bra och att det blir framgång med Gizzas moderskap… många valpar!!
      Ha det gott och hälsa så gott ifrån oss!
      Kram till er också!

Kommentera

