Nu har matte vaknat till igen…

…det har varit lite mycket på sista tiden, men allt har sin tid och nu är det lugnare igen.

Kolla vilka vackra rosor som pryder vårt köksbord. Det kom en vän på en snabbvisit för ett par dagar sen och hon hade den här fina buketten med sig. De lyser och kråmar sig… med all rätt säger matte … rosor… de är verkligen jättefina. Tack!

Köket ja… vi har ju fått upp gardiner och det var väl på tiden det… men matte har verkligen knåpat och sprättat för att få till dem. Nu är de äntligen färdiga och jag tycker väl att det är bra… men det var det ju utan såna där trasor också! .Matte har minsann både sytt och broderat (på maskinen) för att få till det så fint som möjligt. Hon åkte till stan en dag och köpte tyg som hon sen gjorde iordning på alla sätt ochvis… men sen sydde hon av helt andra tyger som redan låg i samlingarna i skåpet. Typiskt… tycker jag!

Snart är allt skruvat och uppsatt och då blir det väl lite lugnt igen kan jag tro. Men osvuret är nog bäst!

Idag skulle matte sätta upp en liten list under skåpen och hon skred till verket och PANG… blixt och rök… och en utlöst säkring!! Köket var återigen utan lyse… men den här gången var det INTE elektrikern som kopplde bort strömmen… näedå det var MATTE som hade BORRAT rakt in i en elledning… det är ju inte det bästa man kan göra har jag hört!! Så nu ligger sånt arbete nere och husse fick ringa till elektriker Pelle och be honom komma och fixa till det hela! Man får kanske vara glad om hon inte bränner ner huset i sin iver att få färdigt!!?? Hon hade en pytteliten borr i maskinen… men lyckades ändå träffa ledningen…nedrans otur… eller?!

2 tankar om “Nu har matte vaknat till igen…

  1. Tänk så fint det kan bli när en dörr och ett fönster byter plats. Det gäller att inte springa in i bänken när ni ska ut i trädgården. Allt detta gjordes inte på en dag kan jag förstå. Otur med den lilla ledningen men det var tur att inget allvarligare hände än att en säkring flög sin kos.

    • Du får allt komma hit och titta min vän! Det blev väldigt bra och vi går inte fel!
      Kortslutning kan det bli både här och där… så blev det med mitt tänk!!
      Ha det gott och kram

Lämna en kommentar